УПРАВЛІННЯ ЗНАННЯМИ В ЗАКЛАДАХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
DOI:
https://doi.org/10.20535/2617-8974.2023.9.272483Анотація
Знання є основним ресурсом в будь-якій організації. Концепція управління знаннями досить поширена в бізнес-секторі вже давно. Але лише нещодавно управління знаннями привернуло увагу сектору охорони здоров’я, частково через постійно зростаючий обсяг інформації, з якою повинні працювати медичні працівники. Важливо мати спосіб керування інформацією, що надходить до організації охорони здоров’я та виходить із неї. Сектор охорони здоров'я займає найкраще місце серед інших, маючи неймовірні можливості для розробки, впровадження (та оцінки) систем управління знаннями. Основний аргумент базується на припущенні, що медицина є професією, що базується на знаннях, і що пошук, обмін та розвиток знань медичних працівників є необхідним для ефективної роботи. Якщо заклади охорони здоров’я здатні ефективно управляти своїми ресурсами знань, то відбувається покращення корпоративної ефективності, результативності, впровадження інновацій та підвищення якості надання медичної допомоги пацієнтам. Мета цієї статті полягала в узагальненні попередніх досліджень, конкретних інструментів управління знаннями, з метою виокремлення ключових моментів, які можна було б застосувати в галузі охорони здоров’я. Було проведено систематичний пошук літератури в міжнародних базах даних, відібрані рецензовані статті, які описували ключові елементи процесу управління знаннями та які піддались структурному контент-аналізу.
Ключові слова: охорона здоров’я, обмін знаннями, процес управління знаннями